פיילוט ראשוני מופעל מאז תחילת אוגוסט 2017

מתנדבים מהקהילה מוצבים בפתח חדר המיון של ביה"ח הלל יפה. החולים ובני משפחתם מתבקשים לציין את הרופא והאחות שהצטיינו יותר מאחרים בכך שיצרו קשר עין ויחס אמפטי כלפיהם. רשימות השמות מועברות להנהלת בית החולים ואחת לחודש מתפרסמים על לוח מודעות ועלוני בית החולים אותם אנשי צוות שזכו בניקוד הגבוה ביותר. כהכנה למיזם הודרכו אנשי הצוות בשימוש בהקשבה פעילה. כל מנהלי המחלקות והסיעוד זכו לקבל מהנהלת בית החולים, את הספר "חלוק לבן פרום" בדרך זו מופעל מהלך שיוצר מיומו הראשון תחרות חיובית בין אנשי הצוות הרפואי, בתמיכה פעילה של אוכלוסיית החולים וההנהלה. תוך כדי התקדמות הפעילות, יוסקו מסקנות ולקחים לקראת הפעלת הפרויקט בקרוב בבתי חולים אחרים ובמרפאות הקהילה. בימים אלו נבנית אפליקציה שימושית לשדרוג מיזם זה.

התוצאות הצפויות:

חיזוק הקשר והאמון בין אנשי צוות רפואי למטופליהם. (נערך שאלון בסיסי בטרם התחלת המיזם, לשם השוואה לאחר תקופה).

הפחתת שחיקת אנשי הצוות (כפי שידוע ממחקרים, משוב חיובי של מטופלים ותחושת עשייה משמעותית מהוות גורמים מונעי שחיקה – ייבדק באמצעות שאלוני שחיקה).

הגברת הקשב לחולים ולבני משפחותיהם תשפר דיוק באבחון, התאמת טיפול והפחתת טעויות ונזקים לחולים. (תהא השוואת דוחות ותביעות של שנה קודמת לתקופות הבאות).

דר' אביבה אלעד משיקה את מיזם קשר עין בהלל יפה

הצטרפו למיזם קשר עין - אנחנו זקוקים לכם

מה חדש במיזם קשר עין

איך הופכים את בתי החולים שלנו לבטוחים יותר?

איך הופכים את בתי החולים שלנו לבטוחים יותר?

במסגרת המסע החברתי להבראת הרפואה, אנו מכוונים מספר מיזמים לשיפור איכות הטיפול בבתי החולים ולמניעת הפגיעה בחולים. החשובים שבהם – מיזם קשר עין, מיזם מלווה תומך, מיזם רצף טיפולי ומיזם תמיכת עמיתים ראו כאן https://goo.gl/NpQzmy –   הכוונה היא להציע לכל בית חולים "חבילת מיזמים המשלימים זה את זה לטובת המאושפזים ואנשי הצוות הרפואי. בימים אלו אנו […]
הצורך הדחוף בשדרוג הרפואה הצבאית – עדכון כואב! איך לפגוע עוד יותר ברפואת המשפחה?

הצורך הדחוף בשדרוג הרפואה הצבאית – עדכון כואב! איך לפגוע עוד יותר ברפואת המשפחה?

בהמשך לכתבה שפרסמנו כאן לא מזמן, החדשות מהיום הולכות להכביד פי כמה וכמה על המערכת האזרחית הקורסת. בדרך ייפגעו גם אזרחים וגם חיילים: נתונים עגומים על הרפואה בצה"ל לקראת העברת הטיפול הרפואי בחיילים לקופות קצין רפואה ראשי המתנגד לרפורמה נעדר מדיון הכנסת לקראת העברת הטיפול הרפואי בחיילים לקופות. רק 106 מ-590 תקנים של רופאים בצה"ל […]
טובה פז – פעילת הבריאות שלנו במיזם קשר עין יזמה משלוחי מנות למטופלים בבי"ח הלל יפה

טובה פז – פעילת הבריאות שלנו במיזם קשר עין יזמה משלוחי מנות למטופלים בבי"ח הלל יפה

ביוזמתה של טובה פז, מתנדבת ממיזם "קשר עין", הביאה קבוצת הפועל חדרה משלוחי מנות בפורים, למטופלים בחדר המיון בבי"ח ע"ש הלל יפה. הקבוצה התקבלה בהתרגשות על ידי מטופלים ומלוויהם. זו דוגמא לקשר ההולך ומתהדק  בין הקהילה לבית החולים כחלק מהגל העולה של המסע החברתי להבראת הרפואה. אנו זקוקים למתנדבים נוספים. כשאתם מתנדבים ותורמים, לבכם מתרחב בתחושת […]
הגיע עם שבץ מוחי – בחדר מיון חשבו שהוא שיכור

הגיע עם שבץ מוחי – בחדר מיון חשבו שהוא שיכור

עצוב שהצוות לא הסתכל למטופל בעיניים.
כך גרמו לרופאי בי"ח הלל יפה לשבור דיסטנס עם החולים

כך גרמו לרופאי בי"ח הלל יפה לשבור דיסטנס עם החולים

ההבנה שהרופאים הפסיקו להסתכל למטופלים בעיניים, וכך נפגעה איכות הטיפול, הובילה ל"קשר עין" - מיזם שהחל לפעול באחרונה בהלל יפה, במסגרתו המטופלים הם אלו שמדרגים את הרופאים על בסיס קריטריונים של אכפתיות והקשבה. כתבה שמתפרסמת לרגל יום הרופא הישראלי המצוין היום.
דירוג חדרי המיון בישראל: מי במקום הראשון ומי אחרון

דירוג חדרי המיון בישראל: מי במקום הראשון ומי אחרון

מחקר ענק שערך משרד הבריאות בקרב 11 אלף חולים קובע: המטופלים בחדרי המיון של בתי החולים ברזילי, וולפסון ואסף הרופא הביעו את שביעות הרצון הנמוכה ביותר מהיחס שקיבלו. שביעות הרצון הגבוהה ביותר: בבתי החולים השרון, מעייני הישועה ופוריה. החדשות הטובות: למרות זמני ההמתנה הארוכים, בהשוואה לשנים קודמות דווקא חל שיפור, ורוב המטופלים מרגישים שיש על מי לסמוך.
יצאנו לבדוק: כמה זמן תאלצו לחכות בכל חדר מיון

יצאנו לבדוק: כמה זמן תאלצו לחכות בכל חדר מיון

במסדרונות בתי החולים החורף כבר התחיל ו"הקשישה במסדרון" היא לא רק ביטוי, היא מציאות. מסע בין חדרי המיון בבתי החולים בישראל מציג תמונה מדאיגה: עומס חולים מול מיעוט מיטות ורופאים. "לא רק המטופלים חולים", אומרת עובדת ותיקה באחד מחדרי המיון, "כל מערכת הבריאות חולה"
"רופאים, מתי הפסקתם להסתכל לנו בעיניים?"

"רופאים, מתי הפסקתם להסתכל לנו בעיניים?"

מטופלים רבים חשים אכזבה מרופאים שלא "רואים אותם", ואכן - רבים מהרופאים, גם אם נהגו להקפיד על קשר עין ותקשורת אישית עם המטופל בשנים הראשונות בבית הספר לרפואה, מאבדים אותם במהלך השנים בגלל עומסים בלתי אפשריים. התוצאה עלולה להיות לא רק פגיעה אנושה ביחסי רופא-מטופל, אלא גם סיכונים מקצועיים של ממש.