ההבנה שהרופאים הפסיקו להסתכל למטופלים בעיניים, וכך נפגעה איכות הטיפול, הובילה ל"קשר עין" – מיזם שהחל לפעול באחרונה בהלל יפה, במסגרתו המטופלים הם אלו שמדרגים את הרופאים על בסיס קריטריונים של אכפתיות והקשבה. כתבה שמתפרסמת לרגל יום הרופא הישראלי המצוין היום.

לפני כשנה, כאשר נאלצה בתיה דיסקין מחדרה לשהות ימים ושעות ארוכות בבית החולים בעקבות אשפוז ממושך של אימה הקשישה, היא הרגישה שמשהו קריטי חסר לה. על אף המקצועיות הרבה של אנשי הצוות, חשה דיסקין שאף אחד לא "באמת מקשיב" לאימא שלה. היא מתארת מצב שבו אישה בת 90 שוכבת, חסרת אונים, על מיטת בית חולים, סביבה עובדים בקדחתנות רופאים ואחיות שמתפקדים היטב ברמה המקצועית – מפענחים בדיקות, רושמים תרופות, מודדים מדדים, אך מחסור חמור בכוח אדם מונע מהם ליצור קשר אמיתי עם המטופלים – ולהסתכל להם בעיניים.

הכתבה פורסמה באתר YNET

להמשך קריאה באתר YNET